Aug 7, 2009

為什麼我們是陌生人? Why Are We Strangers?

颱風天,讀書天。今天應該就可以把2012重生預言看完。我看書速度很慢,是因為如果看了一小段我覺得很有感覺的文字,我會一而再、再而三的咀嚼,等到我真正心領神會作者當時所描述的狀況,甚至是跟隨著作者的描述「飛到」當時的現場「觀看」、「體會」一翻之後,才會繼續往下看。
A typhoon day like today is perfect for studying. I will probably finish reading “2012重生預言” today. My reading speed is quite slow because when a short paragraph moves me a lot, I will chew on it again and again until my mind and spirit have truly received and understood the message. Before resuming reading, I will even follow the author’s account to “fly” to the then scene to “watch” and “experience” it myself for a while.

我停下來寫部落格之前是看到第九十七頁為止,其中令我感動落淚的是第九十至九十一頁。那兩頁描述作者接觸的心靈課程中,永難忘懷的一堂:
Before pausing to write this blog entry, I had finished reading page 97. Pages 90 and 91 moved me to tears. The two pages were about an unforgettable lesson from the spiritual class the author had taken:

作者自告奮勇站出來處理自己的問題,卻不知道自己有什麼問題。老師打量了作者一番,下令作者往某個方向走,並要求在場所有學員圍成人牆阻擋作者,作者開始用力推,其他人也用力推,作者跟人牆彼此都愈來愈用力、愈來愈用力。老師突然問:「心裡是什麼感覺?把它說出來!」作者內心感覺很複雜,說不出口。在即將放棄的那一剎那,作者情緒崩潰並大喊:「為什麼我們是陌生人?為什麼我們是陌生人?為什麼我們是陌生人?」重複的這句「為什麼我們是陌生人」射向所有學員,作者哭了,大家也哭了,哭成一團。
The author volunteered to come out to have his own problem dealt without knowing what it was. The teacher looked him up and down, asked him to walk toward a certain way, and asked all the other students to surround him like a wall to prevent him from walking ahead. He started to push hard, and so did the other students. As he pushed harder, they pushed harder. The teacher suddenly asked him, “How do you feel about it? Say it out!”He was emotionally confused and did now know what to say. When he was about to give it up, he broke down and yelled, “Why are we strangers? Why are we strangers? Why are we strangers?” The repeated words shot at all the other students. He cried, and so did everyone. They all cried together.

這兩頁,我看了兩遍,兩遍我都跟著哭,很像什麼?很像我也在現場一樣。我在寫部落格的時候也有點忍不住。
I read the two pages twice in tears. What was it like? It was like as if I was there. While writing this blog entry, I sort of could not refrain myself from crying.

如果妳(你)有機會拿到這本書,記得,第九十和九十一頁,用心體會,用心看。
If you have a chance to get this book, remember to read pages 90 and 91 and feel it with your heart.

三次元:長、寬、高
四次元:長、寬、高、時間
五次元:長、寬、高、時間、
3D: length, width, and height
4D: length, width, height, and time
5D: length, width, height, time, and love

3 comments:

Anonymous said...

育華,我是章成,無意間造訪了這裡~~
看到你對「2012重生預言」裡面一段我的心靈課經驗的感同身受,很高興遇到知音。

如果可以的話,希望你能讓我將你的這段文字,轉分享在「after2012」網誌上。這是無名小站的網誌,是討論2012的專區。

感謝!

lyh0626 said...

沒問題,請轉貼和大家分享。

網路的力量,無遠弗屆,好好善加利用,或許也可以是幫助大家順利進入第五次元的管道之一。

lyh0626 said...

另外,我還想要分享的讀後感是,雖然書中大部分提及的內容都比較悲傷或令人動容,唯獨第163至第183頁「成」和「M」與高靈的對談記錄讓我哈哈大笑,高靈好像很幽默喔!「既然有問題,那還會是個問題嗎?」「你覺得岩石需要動嗎?」「應該是說,你問得出來的他都知道,他不知道的你也問不出來。」